• پشتیبانی
  • 09194192929
اصول حل اختلاف
4
آبان
اصول حل اختلاف
فهم درست از اصول حل اختلاف، محور همۀ تلاش‌ها و فعالیت‌های صلح‌جو است. وقتی روش‌های حل اختلاف به‌درستی درک و یا اجراء نشوند، دشمنی و خشونت بوجود خواهد آمد. کودکان و بزرگسالان می‌توانند صلح‌جویی را وارد زندگی روزمرۀ خودشان کنند و اصول حل اختلاف را یاد بگیرند.
مدیریت راهبرانه
19
مرداد
مدیریت راهبرانه
دو ویژگی اصلی مدیریت راهبرانه، توانایی متقاعد کردن و حل مسأله می‌باشد؛ درست برخلاف مدیریت رئیس‌مآبانه که مشخصۀ اصلی آن اجبار است. مدیرانی که به شیوۀ راهبرانه مدیریت می‌کنند تمام انرژی و زمان خود را به گونه‌ای صرف می‌کنند تا سیستم را به روشی اداره نمایند که در آن کارگران یا دانش‌‌آموزان بتوانند کار کیفی‌ای که به نفع خودشان است انجام دهند.
پنجره جوهری
6
بهمن
پنجره جوهری
بسیاری از مردان و زنان مراحل طبیعی فرآیند رشد و تحول روانی را به‌خوبی پشت سر نگذاشته‌اند و اگرچه به لحاظ جسمی و شناختی بزرگسال دانسته می‌شود، ولی به لحاظ عاطفی و اخلاقی رشد نکرده‌اند، از این‌رو با ناهمخوانی‌های بزرگ تحولی در حوزه عاطفی و اخلاقی، هنوز در دوران پیش از استقلال و اصطلاحاً دگر پیروی قرار دارند. آنان، اگر چه به لحاظ مالی، تحصیلی و شغلی عملکرد خوبی دارند، ولی مسایل عاطفی و اخلاقی در روابط صمیمانه را با روش های کودکانه حل ‌و فصل می‌کنند.
تفاوت پیامد و تنبیه
3
آذر
تفاوت پیامد و تنبیه
در جریان گذاشتن قوانین باید با توافق طرفین باشد و هر دو طرف میبایست نظر خود را نسبت موافقت و یا مخالفت آن عنوان کنند. در سازمان ها و یا شرکت ها پیامدها از قبل نوشته شده و به افراد در هنگام استخدام داده می شود. یعنی به آنها گفته می شود این حقوق شما است و این هم کارهایی که مسئولیت انجام آن را دارید؛ آیا موافق هستید یا خیر؟
اهمیت هدف‌گذاری در مدیریت راهبرانه
7
آبان
اهمیت هدف‌گذاری در مدیریت راهبرانه
در کتاب خرد راهبری خود و دیگری « رابین شارما » داستان بسیار زیبایی از استاد رحمان آورده شده است که به نقل از او می‌گوید: به من می‌گفتندکه باید دقت داشته باشی که در سازمان خودت چه کاری را انجام می‌دهی. روزی استاد رحمان از من خواست تا همراه او بروم تا درس مهمی را به من بیاموزد.
چشم انداز
7
شهریور
چشم انداز
چشم انداز هنر دیدن چیزی است که برای دیگران قابل مشاهده نیست البته باید توجه داشت که تصویر ذهنی در برابر آنچه می تواند تحقق یابد نیست بلکه چشم انداز یعنی درخواست و تقاضا از خود بهترمان ...
یک مدیر راهبر چگونه می اندیشد؟
4
شهریور
یک مدیر راهبر چگونه می اندیشد؟
برداشت و فهم رایج از رابطه مدیریت و سرپرستی این است که یک نفر، یعنی رییس بدون آنکه هیچ درون داد یا نظری از کارکنانش بخواهد یا با حداقل نظر خواهی از آنها، به آنها می گوید که از آنها چه می خواهد و انتظار دارد که آنها چه کار کنند.