• پشتیبانی
  • 09194192929
هنر ظريف انجام آنچه مهم است
15
شهریور
هنر ظريف انجام آنچه مهم است
وقتي در بحران هستيم، اتفاق عجيبي مي افتد. غرق در ترس، نگراني و ترديد، به سرعت از آنچه مهم است غافل مي‌شويم و اغلب بر‌طبق آن عمل مي‌كنيم. در این شرایط ممکن است درگير جستجواي بی پایان برای نیازها و خواسته‌های فوری خود شویم و از اهداف و مقاصد عمیق تر خود چشم پوشی کنیم.
مدیریت اضطراب؛ هنر درست اندیشیدن
9
مرداد
مدیریت اضطراب؛ هنر درست اندیشیدن
اضطراب احساسی طبیعی و هشداردهنده‌ای غیر ارادی در انسان است که با خود پیامی از وجود خطری واقعی یا ذهنی به همراه دارد. اضطراب نشان می‌دهد که فرد لازم است اقدامی برای از بین بردن خطر انجام دهد.
اهمیت سوپرویژن برای درمانگران
13
بهمن
اهمیت سوپرویژن برای درمانگران
اگر بخواهیم روانشناسی را به عنوان علمی که در طی 100 سال گذشته تغییرات بسیار شگرفی در آن اتفاق افتاده است در نظر بگیریم، بدون شک این تغییرات با دو ابزار بسیار مهم به وجود آمده‌اند. این دو ابزار عبارتند از: تحقیق که ما آن را اساسا علم و داده می‌گوییم و دیگری کار عملی.
ازدواج خوب
24
آذر
ازدواج خوب
ازدواج‌های بسیار موفق و بالنده و شکوفایی وجود دارد که زن و مرد هر دو از بودن در کنار هم و با هم زیستن لذت می‌برند و احساس شادمانی و امنیت را تجربه می‌کنند. این نوع ازدواج یک‌سری ویژگی‌های خاص را به همراه دارد.
اپیکتتوس به ما چه می‌آموزد؟
19
آذر
اپیکتتوس به ما چه می‌آموزد؟
در فلسفه رواقی، رواق به معنای ایوان‌ها و یا بالکن است که در گذشته انسان‌ها در این ایوان‌ها بحث‌های جدی انجام می‌دادند و وقتی از آن‌ها پرسیده می‌شد به کجا می‌روید؟ می‌گفتند رواق؛ و به این دلیل به آن‌ها رواقیون گفته می‌شود.
آیا راهبری، فقط مخصوص مدیران سازمانی است؟
17
آذر
آیا راهبری، فقط مخصوص مدیران سازمانی است؟
بسیاری از افراد راهبری را با مدیریت یکسان می‌دانند، درحالی‌که این دو، دو مقوله کاملاً متفاوت هستند. در تئوری انتخاب، راهبری، کار همگان است و به‌‌ عنوان یک پست و مقام و شغل نمی‌باشد...
تفاوت بین رک‌گویی و پرخاش‌گری
5
آذر
تفاوت بین رک‌گویی و پرخاش‌گری
بین رک‌گویی و پرخاش‌گری، یک خط بسیار نازک وجود دارد. بسیاری از انسان‌ها مرز بین این دو را نمی‌دانند؛ درحالی‌که فکر می‌کنند انسان‌های رُکی هستند، اما واقعیت این است که آنها افرادی پرخاشگر هستند.
تفاوت پیامد و تنبیه
3
آذر
تفاوت پیامد و تنبیه
در جریان گذاشتن قوانین باید با توافق طرفین باشد و هر دو طرف میبایست نظر خود را نسبت موافقت و یا مخالفت آن عنوان کنند. در سازمان ها و یا شرکت ها پیامدها از قبل نوشته شده و به افراد در هنگام استخدام داده می شود. یعنی به آنها گفته می شود این حقوق شما است و این هم کارهایی که مسئولیت انجام آن را دارید؛ آیا موافق هستید یا خیر؟
چگونه با سوال خوب، لاغر شویم؟
21
آبان
چگونه با سوال خوب، لاغر شویم؟
دانستن اینکه روزی خواهیم مرد، هم مایه رنجش و بد بختی و هم مایه خیر رو برکت است. ماگذر زمان را احساس می کنیم و از ته دل آرزومندیم که از یک زندگی همه همه جانبه و گسترده بهره مند شویم اما با این همه، بیشتر ما چگونه زندگی می کنیم؟ کالاهای زیادی می خریم تا احساس خوبی به ما دست ده د، ولی همچنان نسبت به آنچه داریم احساس رضایت نمی کنیم.
تنها بودن؛ بدونِ احساس تنهایی
7
مهر
تنها بودن؛ بدونِ احساس تنهایی
بین تنها بودن ( از نظر فیزیکی ) و احساسِ تنهایی، تفاوت زیادی وجود دارد. بسیاری از افراد تنها هستند اما در عین حال یک زندگی شاد را هدایت می کنند و از آنجایی که بسیاری از ما در بعضی از مقاطع زندگی خود تمایل داریم تنها باشیم، بر آن شدیم تا در این خصوص مطالعه ای صورت دهیم.
ایجاد مدرسه کیفی
2
شهریور
ایجاد مدرسه کیفی
مدرسه کیفی مدرسه ای است که به فلسفه و عملکرد نوینی از آموزش بر پایه نظریه تئوری انتخاب معتقد است. نظریه انتخاب بر این باور است که روش های مبنی بر زور و اجبار (یا همان کنترل بیرونی) کارآمد نبوده و در واقع ...
یادنامه دکتر صاحبی از خانم دکتر دادستان
1
شهریور
یادنامه دکتر صاحبی از خانم دکتر دادستان
قلمرو بهداشت روانی، قلمرو بهداشت عمومی است و با تکیه بر نظامنامه تشخیص بیماری‌های روانی انجمن روانپزشکان امریکا موسوم به دی‌.اس.ام. نمی‌توان بهداشت روانی را در جامعه ارتقاء بخشید.