انتخاب بهتر - تئوری انتخاب (دکتر علی صاحبی)
کد : 6622-6588      تاریخ انتشار : ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين تعداد بازدید : 2818

مقالات موسسه بین المللی

چگونه می‌توانید روابطتتان را با ورزش کردن بهبود دهید
زوج‌هایی که با هم ورزش می‌کنند می‌توانند روابط طولانی‌تری با هم داشته باشند چرا که این کار باعث ایجاد نوعی رابطه مبتنی بر مناسک و مراسمی است که برای هر دو معنای مشترکی دارد.

زوج‌هایی که با هم ورزش می‌کنند می‌توانند روابط طولانی‌تری با هم داشته باشند چرا که این کار باعث ایجاد نوعی رابطه مبتنی بر مناسک و مراسمی است که برای هر دو معنای مشترکی دارد.


با هم ورزش کردن، نه تنها برای سلامت جسمی شما مفید است بلکه روش بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری بر روی روابطتتان باشد. فارغ از هر نوع ورزشی که دوست داشته باشید انجام دهید اعم از پیاده روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، بدنسازی یا غیره، با انجام این کار می‌توانید عادتی پیوند‌دهنده بین خودتان به وجود آورید - به ویژه، با استفاده از تئوری خانه روابط  که دکتر جان گاتمن این نظریه را به‌عنوان استعاره‌ای برای داشتن یک رابطه مستحکم ارائه کرد. هفت اصل موجود در خانه دارای سه مولفه هستند که عبارتند از: سیستم دوستی شما، مدیریت تعارض و سیستم معنادهی به زندگی. ورزش با شریک زندگی‌تان می‌تواند چندین سطح در خانه رابطه‌ها را پوشش دهد.


نقشه عشق بکشید


کشیدن نقشه عشق به این معنی دارد که شما چقدر دنیای درونی شریک زندگی خود را می‌شناسید – علاقه‌ها، امیدها، رویاها و احساساتش را. انجام این کار در مولفه سیستم دوستی شما در خانه روابط قرار می‌گیرد. برای اینکه درباره شریک زندگی‌تان اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورید می‌توانید با هم ورزش کنید. یکی از بهترین دلیل‌های ورزش کردن با هم این است که می‌توانید به راحتی با هم صحبت کنید و وقت بگذرانید. اگر این کار را چندین بار در هفته انجام دهید، فقط با گذراندن چند روز با هم، اطلاعات بیشتری در مورد شریک زندگی خود بدست می‌آورید. در حین ورزش می‌توانید از فرصت استفاده کنید و از سری پرسش‌هایی که در کارت‌های نقشه عشق قرار دارند از طرق مقابلتان سئوال بپرسید.


بجای فاصله گرفتن،به یکدیگر رو بیاورید


رو آوردن به جای فاصله گرفتن، به نحوه پاسخگویی شما به پیشنهاد‌های شریک زندگی‌تان برای ارتباط برقرار کردن اشاره دارد، و انجام این کار نیز مانند کشیدن نقشه عشق در زیر طبقه مولفه سیستم دوستی قرار می‌گیرد)برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به درمان رابطه مراجعه کنید). ورزش فرصتی برای ارتباط برقرارکردن است. وقتی شریک زندگی‌تان می‌پرسد که آیا تمایل دارید با اوقدم بزنید؟  با گفتن "خیلی دوست دارم!" به سمت او روی بیاورید.
خلق معنای مشترک


در این سطح، زوجین می‌توانند به وسیله اهداف، نقش‌ها، رسوم و نمادها، معنای مشترکی ایجاد کنند. با هم ورزش کردن باعث خلق هدف‌ها و مراسم خاصی می‌شود. هر روز صبح با هم یوگا کارکردن یا عصرها با هم قدم زدن، یک روش عالی ارتباطی است که با کمک هم ساخته می‌شود. ورزش به منظور کسب سلامتی بیشتر، همچنین می‌تواند راهی برای هدف گذاری مشترک به صورت کاهش وزن، حفظ سلامتی یا فقط برای بالا بردن قوای بدن باشد.

 


تحقیق


محقق‌ها چندین مطالعه درباره مزیت‌های ورزش کردن با شریک زندگی انجام داده‌اند. در مطالعه‌ای که توسط یورگاسون، جانسون، هیل و سلند در سال 2018 انجام شد، آنها دریافتند که روزهایی که با شریک زندگی‌تان ورزش می‌کنید در مقایسه با روزهایی که به تنهایی ورزش می‌کنید، رضایت بیشتری از رابطه، ایجاد می‌کند. در مطالعه دیگری که توسط اوسوکا، یونگ، کیم، اوکوبو، کیم و تاناکا در سال 2017 انجام شد، تحقیقات نشان داد که  با هم ورزش کردن، می‌تواند به شما در دنبال کردن بهتر روال ورزشی کمک کند که باعث موفقیت بیشتر اهداف شما می‌شود.


همچنین، ورزش با کاهش کورتیزول و افزایش دوپامین بر روی هورمون‌ها تأثیر می‌گذارد. وقتی در روابط شما درگیری یا دعوا شود، سطح کورتیزول شما افزایش می‌یابد. ورزش می‌تواند یک روش عالی برای مقابله با آن باشد. دوپامین هیجان و لذت و احساس اینکه، اتفاق خارق‌العاده‌ای در شرف وقوع است ایجاد می‌کند. چه کسی نمی‌خواهد چنین احساسی را در رابطه خود داشته باشد؟


با افزودن حرکات بدنی به برنامه روزانه خود، راه ارتباطی جدیدی در رابطه‌های خود ایجاد کنید. آنگاه خواهید فهمید که ورزش به شما کمک می‌کند نقشه‌های عاشقانه بسازید، به پیشنهاد یکدیگر پاسخ مثبت بدهید ومعنای مشترک ایجاد کنید. همه اینها شما را به ایجاد رابطه‌ای مشارکتی با کسی که دوست دارید نزدیک می‌کند.


لینک مقاله:
https://www.gottman.com/blog/how-you-can-improve-your-relationship-with-exercise/

 

[کپی برداری و نقل تمام یا قسمتی از این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه ها، وبلاگ ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: سایت انتخاب بهتر” ممنوع است و شامل پیگیرد قضایی می شود]