انتخاب بهتر - تئوری انتخاب (دکتر علی صاحبی)
کد : 6621-6595      تاریخ انتشار : ۱۴۰۰ شنبه ۱ خرداد تعداد بازدید : 2544

اخبار

مطالعات نشان می‌دهند که اوتیسم به شکلی متفاوت در دختران نسبت به پسران رشد پیدا می‌کند.
به نظر می‌رسد اوتیسم در دختران و پسران به شکل متفاوتی تحول پیدا می‌کند. بر طبق مطالعات جدید، یافته‌های تحقیقاتی که عمدتاً در مورد پسران انجام شده است، ممکن است در مورد دختران غیر قابل کاربرد باشند.

به نظر می‌رسد اوتیسم در دختران و پسران به شکل متفاوتی تحول پیدا می‌کند. بر طبق مطالعات جدید، یافته‌های تحقیقاتی که عمدتاً در مورد پسران انجام شده است، ممکن است در مورد دختران غیر قابل کاربرد باشند.


اختلال طیف اوتیسم در پسران چهار برابر شایع‌تر از دختران است، و همین مطلب نشان می‌دهد که چرا تحقیقات بسیار کمتری در مورد اوتیسم دختران انجام شده است.


محقق اصلی،کوین پلفری متخصص اوتیسم در دانشکده پزشکی و انستیتوی مغز دانشگاه ویرجینیا گفت:" تحقیق جدید به ما نقشه‌ راهی ارائه می‌کند که این نقشه راه به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از چگونگی  انطباق مداخله‌های مبتنی بر شواهد حال و آینده و نیم‌رخ‌های ژنتیکی و مغزی زیر‌بنایی این اختلال داشته باشیم تا به این وسیله بتوانیم درمان‌های مناسب متناسب با افراد داشته باشیم.


پلفری در یک خبر منتشر شده از دانشگاه افزود: " این تحقیق با مشخص کردن این موضوع که دلیل‌های ابتلا به اوتیسم در دختران ممکن است تا حد بسیار زیادی با دلایل مربوط به پسران متفاوت باشد، درک ما از اوتیسم را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر قرار داد"

 


برای این مطالعه، محققان از تصویربرداری مغز توام با تحقیقات ژنتیک، برای یادگیری بیشتر درباره اوتیسم دختران، استفاده کردند.


از MRI عملکردی برای بررسی فعالیت مغز در طی تعامل‌های اجتماعی استفاده شد. این تصویر‌برداری‌های مغزی نشان داد که دختران مبتلا به اوتیسم از بخش‌های متفاوتی از مغز خود نسبت به دختران بدون اوتیسم استفاده می‌کنند.


تفاوت بین دختران دارای اختلال اوتیسم و بدون اختلال اوتیسم شباهتی با تفاوت بین پسران دارای اختلال اوتیسم و بدون اختلال اوتیسم نداشت، که این مطلب به گفته نویسنده‌های این تحقیق نشان می‌داد که مکانیسم‌های مغزی که درگیر اوتیسم هستندتا حدود زیادی به جنسیت افراد بستگی دارد.


محققان همچنین دریافتند که دختران مبتلا به اوتیسم، در مراحل اولیه رشد، تعداد بسیار بیشتری از انواع ژن‌های کمیاب فعال را در یک منطقه مغزی به نام جسم مخطط دارند. اعتقاد بر این است که بخشی از جسم مخطط در تفسیر تعامل‌های اجتماعی و زبان نقش دارد.


در نهایت، پلفری گفت: تیم تحقیق امیدوار است که از این یافته برای دستیابی به راهبردهای جدید درمان اوتیسم متناسب با دختران استفاده کند.


لینک خبر:
https://consumer.healthday.com/b-4-22-brain-study-suggests-autism-develops-differently-in-girls-than-boys-2652651338.html