انتخاب بهتر - تئوری انتخاب (دکتر علی صاحبی)
کد : 6622-6620      تاریخ انتشار : ۱۴۰۰ شنبه ۶ شهريور تعداد بازدید : 1973

مقالات موسسه بین المللی

چرا حفظ کنترل عادت‌های سالم در طی شیوع ویروس کرونا حائز اهمیت است
به تازگی جلسه‌های زیادی با مراجعینی داشته‌ام که کاملا نا‌آرام و وحشت زده از روال طبیعی زندگی‌شان دورافتاده بودند. فکرمشترکی را که ازهمه آنها شنیده می‌شد این بود که "چرا مسائلی که همراه با کرونا ویروس برای ما پیش می‌آیند اهمیت زیادی دارند؟"


به تازگی جلسه‌های زیادی با مراجعینی داشته‌ام که کاملا نا‌آرام و وحشت زده از روال طبیعی زندگی‌شان دورافتاده بودند. فکرمشترکی را که ازهمه آنها شنیده می‌شد این بود که "چرا مسائلی که همراه با کرونا ویروس برای ما پیش می‌آیند اهمیت زیادی دارند؟" گرچه این موضوع برایم قابل درک است که وضعیت جهان در حال حاضرمی‌تواند طاقت‌فرسا و ترسناک باشد، اما در متن پیش رو در این باره صحبت خواهم کرد که حفظ کردن برنامه‌های روزمره‌تان در زندگی، امروزبیش ازهر زمان دیگری مهم است.


چرا اینگونه است؟ چیزی که ما از آن اطمینان کامل داریم این است که وقتی افراد  یک روال سالم را دنبال می‌کنند، احساس خوبی دارند. آنها در نتیجه خوردن غذای با کیفیت و ورزش کردن، از لحاظ جسمی احساس بهتری پیدا می‌کنند و از نظر روحی نیز به دلیل داشتن احساس تسلط بر زندگی خود و افتخار کردن به خودشان، وضعیت بهتری دارند. در حال حاضر مسائل بسیار زیادی در جهان درحال رخ دادن است که شما هیچ کنترلی روی آنها ندارید ولی کاری که شما برای داشتنِ احساس سلامتی بیشتر در هر روز انجام می‌دهید، چیزی است که کاملا در کنترل شماست. کنترل داشتن بر چیزهایی که بر آنها تسط دارید احساس به مراتب بهتری نسبت به زمانی به شما می‌دهد که همه امور به راحتی از دست شما خارج می‌شود و هیچ تسلطی بر آنها ندارید. در حال حاضر که همه ما مجبوریم در خانه باشیم و همه جا بسته است، بسیاری از منابع معمولی که قبلا از آنها لذت می‌بردیم دردسترس ما قرار ندارند (فیلم‌ها، ملاقات با دوستان، بیرون رفتن برای شام، کنسرت‌ها، موزه‌ها وغیره). حفظ جریان عادی زندگی‌تان یکی از کارهای مهمی است که می‌توانید انجام دهید تا به شما کمک کند که سلامت جسمی و روحی‌تان را بهبود دهید، که با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد به شدت مورد نیاز است.

 


این هفته وقتی که با مراجعی جلسه غیر‌حضوری داشتم، او متوجه شد که به استرس ناشی از کرونا ویروس دچار شده است و مصمم بود که سرو سامانی به همه مسائل زندگی‌اش بدهد. به همین دلیل به همراه او لیستی از کارهایی را که او می‌توانست هر وقت دچار استرس زیادی شد انجام دهد، تهیه کردیم:

 

  1. پیاده روی کردن چه بیرون از خانه و چه در درون خانه
  2. تماس صوتی یا تصویری با یک دوست
  3. استفاده از اپلیکیشن مراقبه‌ای که در گوشی همراهش داشت و انجام 3 تا 5 دقیقه مراقبه
  4. به خودش اجازه دهد تا 30 دقیقه فعالیت‌های اثر‌بخش را متوقف کند و کتاب بخواند، یا به یک پادکست گوش کند و یا چرتی بزند و .... 
  5. چیزی را مرتب کند و یا سروسامان دهد
  6. لیست شکرگذاری تهیه کند – چه چیزهایی که در صورت رفع شدن این همه‌گیری سپاسگذار و قدردان آنها خواهد بود (پر بودن قفسه‌های سوپرمارکت‌ها، دست دادن با یک فرد غریبه، ملاقات یک دوست برای نهار) و چه چیزهایی که در حال حاضر قدردانشان هست(خدمات تحویل غذا، سپری کردن زمان بیشتری با دخترش، مطالعه بیشتر).


اگر هنوز لیستی از چیزهایی که به شما کمک می‌کند تا استرستان را مدیریت کنید تهیه نکرده‌اید، همین الان دست به کار شوید! در مورد آن مشورت کنید و به خودتان یادآوری کنید که چرا اهمیت دادن به انجام کارهای روزمره‌تان در این اوضاع بسیار ضروری است. بازپس‌گیری کنترلی که بر زندگی‌تان قبل از این اوضاع داشتید و یا کنترل زندگی را به دست داشتن در حال حاضر، تضمینی برای داشتن احساس بهتر در شرایط کنونی است و ما به همه احساسات خوبی که می‌توانیم داشته باشیم نیاز داریم. این مطلب بسیار مهم و ضروری است و شما می‌توانید آن را انجام دهید.

 


لینک مقاله:
https://beckinstitute.org/maintaining-control-healthy-habits-during-coronavirus/
 

[کپی برداری و نقل تمام یا قسمتی از این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه ها، وبلاگ ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: سایت انتخاب بهتر” ممنوع است و شامل پیگیرد قضایی می شود]