انتخاب بهتر - تئوری انتخاب (دکتر علی صاحبی)
کد : 6621-6639      تاریخ انتشار : ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ آبان تعداد بازدید : 1409

اخبار

نزدیک به نیمی از جمعیت جوانان سراسر جهان، می گویند اضطراب ناشی ازتغییرات آب و هوایی زندگی روزمره شان را تحت تاثیر قرار می دهد
یک مطالعه جهانی نشان داد که جوانان بدلیل تغییرات اقلیمی و کم کاری دولت در مورد این بحران، از "پریشانی روانشناختی شدیدی" رنج می‌برند.

نکات کلیدی

 

  • سه چهارم پاسخ دهندگان که سنشان بین 16-25 سال بود این احساس را داشتند که "آینده ترسناک است."
  • در عین حال 64% جوانان گفتند دولتها برای پیشگیری از بحرانهای آب و هوایی به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند.

 

لندن- یک مطالعه جهانی نشان داد که جوانان بدلیل تغییرات اقلیمی و کم کاری دولت در مورد این بحران، از "پریشانی روانشناختی شدیدی" رنج می‌برند.


حدود 45% از 10000 فردی که از 10 کشور مختلف روی آنها مطالعه صورت گرفت، گفتند که اضطراب و پریشانی بابت بحرانهای آب و هوایی روی زندگی روزمره و توانایی عملکردی آنها تاثیر گذار بوده است.


سه چهارم پاسخ دهندگان که 16 تا 25 سال بودند، احساس می‌کردند "آینده ترسناک است"، و در عین حال 64% این جوانان گفتند دولتها برای پیشگیری از بحرانهای آب و هوایی به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند.


درواقع حدود دو سوم این جوانان احساس می کردند دولت به آنها خیانت کرده است و 61% آنها گفتند دولت از آنها، کره زمین و نسل‌های آینده‌شان محافظت نمی‌کند.


این مطالعه، که گفته می‌شود در نوع خود اولین تحقیق در مقیاس بزرگ است، توسط استادان دانشگاه بریتانیایی باث و مرکز نوآوری در سلامت جهانی استنفورد رهبری شد.  و در مجله The Lancet Planetary Health مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.


نویسندگان این مطالعه هشدار می‌دهند که "چنین سطح بالای پریشانی، تاثیرات عملکردی و احساس مورد خیانت قرار گرفتن، بی شک سلامت روانی کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد."


آنها افزودند گرچه اضطراب آب و هوایی به تنهایی ممکن است باعث بروز یک بیماری روانی نشود، اما "واقعیتهای موجودِ تغییرات آب و هوایی به‌همراه ناکامی دولت‌ها در انجام اقدامی در جهت آنها، به عوامل استرس‌زای شدید، طولانی‌مدت و اجتناب‌ناپذیری تبدیل شده‌اند؛ شرایطی که باعث می‌شوند تا مشکلات سلامت روانی بدتر شوند."


کارولین هیکمن، محقق اتحادیه روانشناسی آب و هوای دانشگاه باث و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت اضطراب موجود بین کودکان، "باتوجه به اینکه شاهد واکنشهای ناکافی دولت به تغییرات اقلیمی هستند، واکنشی کاملاً منطقی است."

 


بعلاوه لیز مارکز، سخنران ارشد دانشگاه باث و یکی ازنویسندگان این مطالعه گفت  که "شنیدن این مطلب که بسیاری از جوانان سرتاسر جهان احساس می‌کنند کسانیکه قرار بود از آنها حمایت کنند به آنها خیانت کرده‌اند، شوکه کننده است."


او اضافه کرد "حال وقت مواجهه با حقیقت، شنیدن صحبتهای جوانان، و انجام اقدامی فوری در جهت تغییرات آب و هوایی است."


جوانان کشورهای جنوب جهان به نسبت بقیه کشورها، بابت تغییرات آب و هوایی ابراز نگرانی بیشتری کردند و 92% جوانان فیلیپینی آینده را "ترسناک" خواندند. با اینحال 81% جوانان پرتغالی نیز این سطح از نگرانی را ابراز کردند و این بالاترین رقم نگرانی در بین کشورهای شمالی بود. پرتغال در سالهای اخیر شاهد افزایش آتش سوزی های جنگلی و بالا رفتن دمای هوا بوده است.


اطلاعات که جدا از این مطالعه، در پایان آگوست توسط شرکت تحقیقات بازار Ipsos Mori صورت گرفت نشان داد که نگرانی عمومی درباره تغییرات آب و هوایی و آلودگی به‌شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. این تحقیق براساس مطالعه روی 1000 فرد بالغ در بریتانیا انجام شد و نشان داد که 38% از افراد بالغ بر 55 سال و همینطور 24% از بریتانیایی‌هایی که سنشان بین 18-34 سال است نگرانیشان در مورد محیط زیست افزایش پیدا کرده است.

 


لینک خبر:
https://www.cnbc.com/2021/09/14/young-people-say-climate-anxiety-is-affecting-their-daily-life.html