• پشتیبانی
  • 09194192929
۱۴۰۰ يکشنبه ۳۱ مرداد
تعداد بازدید : 1964

تکلیف خانگی: خواسته‌ها و انتظارات عصر دیجیتال

در خلال تمام خواسته‌ها و انتظارهایی که به صورت روزانه از شریک زندگی‌تان دارید، امید و یا انتظار خواسته یا انتظاری از طرف مقابلتان را نیز دارید، حال به شکل یک آغوش، یا خنده و یا حتی تصدیق و تاییدی ساده. لحظات سرنوشت‌ساز فرصت‌هایی برای برقراری ارتباط هستند، و متوجه این لحظات نشدن می‌تواند به مساوی با فاجعه‌ای برای رابطه باشد.
نویسنده: الی لیسیتسا
مترجم: فرهاد معمارصادقی
ویراستار: فرهاد معمارصادقی


گجت‌های دیجیتالی که برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر استفاده می‌کنیم کانال‌های ارسال و دریافت خواسته‌ها و انتظارات برای برقراری ارتباط عاطفی است.


یکی از اصلی‌ترین کارهای زوج‌درمانی دکتر جان و جولی گاتمن کشف " لحظات سرنوشت‌ساز" است. منظور از لحظات سرنوشت‌ساز، لحظاتی است که یکی از زوجین خواسته و یا انتظاری برای جلب توجه دیگری دارد– که می‌تواند باعث شکست رابطه و یا بهبود رابطه شود.


خواسته‌ها و انظارات روزانه و معیار اعتماد

در خلال تمام خواسته‌ها و انتظارهایی که به صورت روزانه از شریک زندگی‌تان دارید، امید و یا انتظار خواسته یا انتظاری از طرف مقابلتان را نیز دارید، حال به شکل یک آغوش، یا خنده و یا حتی تصدیق و تاییدی ساده. لحظات سرنوشت‌ساز فرصت‌هایی برای برقراری ارتباط هستند، و متوجه این لحظات نشدن می‌تواند به مساوی با فاجعه‌ای برای رابطه باشد.


خواسته‌ها و انتظارات دیجیتال

بنابراین سئوال اصلی اینجاست که این خواسته‌ها و انتظارها در عصر دیجیتال در رابطه به چه صورتی است؟ گجت‌ها، و اپلیکیشن‌هایی که برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر استفاده می‌کنیم کانال‌های ارسال و دریافت خواسته‌ها و انتظارات برای برقراری ارتباط عاطفی است. این گجت‌ها مصالح ساختمانی لحظات سرنوشت‌ساز در رابطه هستند که می‌توانند باعث از بین رفتن فرصت‌های برقراری رابطه شوند. اگر شما به یک پیغام جواب ندهید، حتی اگر این کار را کاملا بدون قصد و غرض انجام دهید، شریک زندگی‌ شما ممکن است احساس کند که نسبت به خواسته‌ها و انتظارات او برای برقراری رابطه بی‌توجه بوده‌اید و به این تلاش و خواسته پشت کرده‌اید.

 


آنچه بسیار مهم و ضروری است این است که به ارتباط‌های آنلاین شریک‌ زندگی‌تان دقیقا مانند ارتباط واقعی و فیزیکی و حضوری توجه داشته باشید. در ادامه راهنما‌یی‌هایی برای بهبود توانایی‌تان برای برقراری رابطه با با شریک زندگی‌تان به صورت دیجیتالی ارائه می‌شود:

 

  • در رابطه با پیام دادن به یکدیگر با هم صحبت کنید: در رابطه با ارسال و دریافت پیام با هم صحبت کنید. اگر برایتان مهم است که شریک زندگی‌تان در یک بازه زمانی مشخص به پیام‌های شما پاسخ دهد، این موضوع را با او در میان بگذارید. زمانیکه پیغامی می‌فرستید و جوابی دریافت نمی‌کنید، برای شما چه معنایی دارید؟ تا حدودی، این موضوع برای برخی بسیار حساس است و برای برخی دیگر اصلا مهم نیست. داشتن درک درستی از نیازهای یکدیگر و احترام گذاشتن به آنها بخش بسیار مهمی از این مطلب است.
  • تایید پذیرش: اگر زمانیکه پیامی دریافت می‌کنید، گرفتار هستید، تمام تلاش خودتان را برای نزدیک‌تر شدن به شریک زندگی‌تان انجام دهید و اجازه دهید تا او بداند که در حال حاضر گرفتارید و به محض اینکه آزاد شدید، جواب او را خواهید داد. این مطلب می‌تواند با بیان ساده‌ای مانند: " گرفتارم، به محض آزاد شدن، تماس می‌گیریم." لغت‌هایی که انتخاب می‌کنید نسبت به تایید این مطلب که پیغام او را دریافت کرده‌اید و قولی که برای تماس با او می‌دهید از اهمیت به مراتب کمتری برخوردار هستند. (یادتان نرود که وعده خود را مبنی بر تماس گرفتن عملی کنید.)
  • بدانید چه زمانی توقف کنید: از لغت‌ها بدون فکر کردن استفاده نکنید و در رابطه با چیزی که می‌گویید خوب فکر کنید. این کار می‌تواند باعث ایجاد سردرگمی شود و سردرگمی در ارتباط‌های مجازی به هیچ وجه جالب نیست. اگر احساس می‌کنید که صحبت کردن در مورد موضوعی در پیغام و یا گفتگوی آنلاین ممکن است باعث بالا گرفتن بحث شود، صحبت کردن در مورد آن موضوع را به زمانی که حضوری او را می‌بینید، عقب بیاندازید. از این مطلب اطمینان پیدا کنید که حتما در مورد این موضوع بعدا صحبت کنید.

 

مقداری زمان بگذارید و به شیوه برقراری ارتباط‌های مجازی خودتان با شریک زندگی‌تان در گذشته فکر کنید. به زمان‌ها و موقعیت‌هایی فکر کنید که دوست داشتید تا اوضاع به شیوه دیگری مدیریت شوند. چه چیزی را در آن شرایط تغییر می‌دادید؟ از لیست راهنما‌یی‌هایی که در بالا ارائه شد چگونه می‌توانید برای داشتن تعامل‌هایی سالم‌تر در آینده استفاده کنید؟

 


لینک مقاله:
https://www.gottman.com/blog/the-digital-age-weekend-homework-assignment/
 

[کپی برداری و نقل تمام یا قسمتی از این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه ها، وبلاگ ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: سایت انتخاب بهتر” ممنوع است و شامل پیگیرد قضایی می شود]

 

 

captcha
نظر شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
مشاهده نظرات بیشتر...