• پشتیبانی
  • 09194192929
۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت
تعداد بازدید : 1985

۸ روش برای اینکه رابطه عاشقانه‌تری داشته باشید

چه امروز به هم رسیده باشید و چه سالهای سال است که با هم زندگی می‌کنید، احتمالا دوست دارید بدانید که چطور می‌توانید عاشق و معشوق‌های بهتری برای هم در رابطه باشید تا رابطه مستحکم‌تری را با همسرتان ایجاد کنید.
نویسنده: آدام انگلند
مترجم: فرهاد معمارصادقی

 

چه امروز به هم رسیده باشید و چه سالهای سال است که با هم زندگی می‌کنید، احتمالا دوست دارید بدانید که چطور می‌توانید عاشق و معشوق‌های بهتری برای هم در رابطه باشید تا رابطه مستحکم‌تری را با همسرتان ایجاد کنید.
بر طبق گفته دکتر النا تورینی: " زمانی می‌توانیم یک رابطه را سالم بدانیم که دو طرف بتوانند نیازهایشان را در یک رابطه اشتراکی برآورده کنند. تمام روابط سالم دارای خصوصیت‌های مشترکی مثل عشق و دوست داشتن، اعتماد، حمایت، احترام، صداقت و ارتباط هستند."


در یک رابطه سالم هر دو نفر از یکدیگر حمایت می‌کنند. ماریا سالیوان می‌گوید: " شریک عاطفی حمایتگر به دقت به حرف‌های طرف مقابلش گوش می‌کند و بازخوردهایی تشویق‌کننده می‌دهد، و حسی از اینکه واقعا خواهان پیشرفت و شکوفایی شما هستند را ایجاد می‌کنند. اگر به دنبال شریک عاطفی حمایتگر هستید، می‌توانید همین خصوصیت‌ها را مد نظر داشته باشید و در جریان باشید که وقتی با فردی حمایتگر روبرو هستید، دیگر با فضایی پر از حسادت، و یا رقابت روبرو نخواهید بود."


راهنمایی‌هایی برای اینکه رابطه‌ای عاشقانه‌تر داشته باشیم

وقتی هر دوی شما در زندگی مشغله‌های زیادی دارید، به راحتی می‌توانید درگیر عادت‌ها و الگوهای مخرب و بد شوید، ولی برعکس کردن این فرایند و تبدیل شدن به شریک عاطفی‌ای حمایتگر اصلا کار سختی نیست.
از تایید افکار واحساس‌های طرف مقابلتان گرفته تا اینکه برای هم زمان بگذارید و به چیزهای مورد علاقه طرف مقابلتان علاقه نشان دهید، چیزهای زیادی هستند که یک فرد را تبدیل به عاشق و یا معشوقی بهتر می‌کنند.

 

 


۱.    سئوال بپرسید. 

پس از ازدواج به دلیل مشغله‌های متعدد و موارد زیادی که زوجین با آنها درگیر هستند، به راحتی می‌توانید خودتان درگیر زندگی روزمره و مکالمه‌های عادی و حوصله‌سر بر ببینید، و دقیقا در همین زمان است که می‌بایست اهمیت پرسیدن سئوال‌ را به خودتان یادآوری کنید. انجام چنین کاری " کمک می‌کند تا احساس کنید رابطه بهتری با همسرتان دارید و زمانتان را صرف مکالمه‌های معنادار تری کنید."  سئوالهایی مثل:

 

  • از چه چیزی بیش از هم در زندگی میترسی؟
  • بیشتر دوست داری چطور تصمیم بگیری، منطقی یا از روی دل؟

 

۲.    احساسها و افکار را تایید کنید.

بسیار مهم است که احساس‌ها و فکرهایی که در سر شریک عاطفی‌تان می‌گذرد را تایید کنید، مثلا " کاملا طبیعی هست که چنین احساسی داشته باشی. " " می‌توانم درک کنم – اگر من هم در این شرایط بودم، احتمالا چنین احساسی داشتم."


با انجام چنین کاری، به طرف مقابلتان نشان می‌دهید که او به گوش می‌کنید و بهتر درکشان می‌کنید.


متاسفانه زمانیکه شریک عاطفی‌تان شروع به صحبت کردن در مورد مشکلاتی که با آنها در حال دست و پنجه نرم کردن است می‌کند و یا احساس‌های ناخوشایندش را با شما در میان می‌گذارد، معمولا به سمت پیشنهاد دادن و یا نصیحت کردن حرکت می‌کنیم. ولی نکته مهم این است که بدانیم بسیاری اوقات انسانها به دنبال دریافت نصیحت و یا راهکار نیستند – بلکه فقط می‌خواهند شنیده شوند. بسیار مهم است که در چنین زمان‌هایی فقط گوش شنوا باشید.


۳.    قدردانی‌تان را نشان دهید.

اگر به همسرتان نشان دهید که حتی کارهای کوچکی که انجام می‌دهد، برایتان چه معنایی دارد، می‌تواند برایش بسیار ارزشمند باشد. سالیوان می‌گوید: " ابراز قدردانی به شریک عاطفی‌تان یکی از عوامل اصلی داشتن رابطه‌ای طولانی مدت و موفق است." چه در انجام کارهای خانه، زمانیکه استرس تمام نشدن کارها را دارند، کمک کنید، یا اینکه صبح برایشان چایی دم کنید و چای اول صبحشان را شما بریزید، می‌تواند نشان‌دهنده عشقتان به او باشد. سالیوان اضافه می‌کند: "اعمال کوچک عاشقانه تفاوت بزرگی در رابطه‌تان ایجاد می‌کند."


۴.    ارتباط موثری برقرار کنید.

در هر رابطه‌ای برقرار کردن ارتباط موثر، کلید و عامل اصلی داشتن رابطه‌ای سالم است، در مورد رابطه‌ای عاطفی که جای خود دارد. 


بسیار مهم است که در رابطه‌تان لحظه‌هایی را پیدا کنید که در آن لحظه‌ها در مورد انتظاراتی که از رابطه دارید و احساسی که نسبت به آن دارید گفتگو کنید. چنین صحبتهایی کمک می‌کند تا زندگی‌تان را در راستای یک هدف مشترک تنظیم کنید و همدوش هم حرکت کنید. 


اگر چیزی شما را اذیت می‌کند یا در مورد چیزی دلخور هستید، با حالت عصبانیت و خشم گفگتگو را شروع نکنید. در مورد احساستان صحبت کنید و اصلا همسرتان را مقصر جلوه ندهید و به او تهمت نزنید، در عوض به آنچه می‌گوید خوب گوش کنید و اجازه دهید احساس کند که خوب شنیده شده است.


۵.    برای یکدیگر زمان بگذارید

هر چه زمان بیشتری را با هم بگذرانید، احساس‌های مثبت بیشتری نیز می‌توانید به هم اختصاص دهید. بنابراین، گرچه ممکن است مشغله زیادی در زندگی داشته باشید، ولی باید زمانی را برای با هم بودن کنار بگذارید. 


کندال روآخ پیشنهاد می‌کند که می‌توانید زمانی روتین برای قرار ملاقات و صحبت کردن در شب داشته باشید که بانک و یا امور اداری مزاحمتان نشوند. مثلا می‌توانید با هم فیلیمی ببینید و در مورد آن بعد از فیلم با هم صحبت کنید، یا اینکه با هم بازی سرگرم‌کننده انجام دهید.


۶.    زبان عشق طرف مقابلتان و سبک بحث کردنش را یاد بگیرید.

دانستن زبان عشق همدیگر و سبکی که طرف مقابلتان بحث می‌کند کمکتان می‌کند تا نیازهای او را بهتر درک کنید و زوجین موفق‌تری باشید. 


۷.    برای تلاش کردن آماده باشید

بسیاری فکر می‌کنند که عاشق بودن کار راحتی است، ولی واقعا عاشق بودن و عاشق ماندن و حفظ رابطه‌ای عاشقانه نیازمند حمت و تلاش زیادی است.


وقتی روز سختی را پشت سر گذاشته‌اید، به راحتی ممکن است دلخوری‌مان از کسی که سر کار با او درگیر بوده‌ایم را سر همسرمان خالی کنیم، چون مطمئنیم که او همچنان عاشقمان خواهد بود، ولی، این کار دقیقا خلاف چیزی است که یک زندگی عاشقانه در جهت آن حرکت می‌کند. اگر کسی را دوست داریم، می‌بایست تمام تلاشمان را بکنیم تا از این مطلب که بهترین رفتار و برخورد ممکن را با او دارم، اطمینان پیدا کنم. برای اینکه همسر بهتری برای شریک عاطفی‌تان باشید، باید به صورت مداوم برای خودتان بهتر باشید تلاش کنید.


۸.    به سرگرمی‌های یکدیگر علاقه نشان دهید. 

اگر با شریک عاطفی‌تان علاقه‌ها و سرگرمی‌های مشترکی دارید که خوب عالی است! ولی چرا به چیزهای شخصی‌ای که طرف مقابلتان علاقه دارد، نگاهی نمی‌اندازید؟ 


چیزهایی که فقط مورد علاقه شریک عاطفی‌تان را بررسی کنید، مثل اینکه به یک موزه یا نمایشگاه ماشینی رفتید که معمولا به آنجا نمی‌روید. این کار به شما امکان می‌دهد تا علاقه‌های شخصی شریک عاطفی‌تان را از نزدیک ببینید و رابطه عاطفی عمیق‌تری با او برقرار کنید.

 

 

https://www.verywellmind.com/how-to-be-a-better-lover-8-ways-to-strengthen-your-connection-7482406
منابع:
1.    Johnson MD, Lavner JA, Mund M, et al. Within-Couple Associations Between Communication and Relationship Satisfaction Over Time. Pers Soc Psychol Bull. 2022;48(4):534-549. doi:10.1177/01461672211016920
2.    Hogan JN, Crenshaw AO, Baucom KJW, Baucom BRW. Time Spent Together in Intimate Relationships: Implications for Relationship Functioning. Contemp Fam Ther. 2021;43(3):226-233. doi:10.1007/s10591-020-09562-6

[کپی برداری و نقل تمام یا قسمتی از این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه ها، وبلاگ ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: سایت انتخاب بهتر” ممنوع است و شامل پیگیرد قضایی می شود]

 

 

captcha
نظر شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
مشاهده نظرات بیشتر...