• پشتیبانی
  • 09194192929
۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۰ اسفند
تعداد بازدید : 194

روز ولنتاین به روش گاتمن

بهترین هدیه‌ای که می‌توانید به شریک زندگی‌تان بدهید، رابطه‌ای سالم، شاد و ارضا‌کننده است. به عنوان انجام کار خاصی در این روز، شاید در آغوش هم بودن روی کاناپه و استفاده از اپلیکیشن رایگان گاتمن هم کافی و خوب باشد! از همه مهم‌تر این است که: آرام باشید. اولین قدم برای لذت بردن از این روز این است که بتوانید آرامش داشته باشید.
نویسنده: الی لیسیتسا
مترجم: فرهاد معمارصادقی

ولنتاین فرصت خوبی برای انجام کار ویژه‌ای برای شریک زندگی‌تان است، اگر بتوانید آنرا به شیوه گاتمن انجام دهید.
 

روز ولنتاین به عنوان یکی از تعطیلات آمریکایی و تبلیغات گسترده و سیستم احساس‌محورش خیلی بحث‌برانگیز و گاهی اوقات شهرت منفی و ناخوشایندی دارد. با توجه به همین مطلب، این روز، موضوع خاص و حساسی در روانشناسی روابط به حساب می‌آید. علی‌رغم شهرت منفی این روز، همچنان می‌توانیم از این فرصت برای انجام کار خاص و ویژه‌ای برای شریک عاطفی‌‌مان استفاده کنیم.


بهترین هدیه‌ای که می‌توانید به شریک زندگی‌تان بدهید، رابطه‌ای سالم، شاد و ارضا‌کننده است. به عنوان انجام کار خاصی در این روز، شاید در آغوش هم بودن روی کاناپه و استفاده از اپلیکیشن رایگان گاتمن هم کافی و خوب باشد! از همه مهم‌تر این است که: آرام باشید. اولین قدم برای لذت بردن از این روز این است که بتوانید آرامش داشته باشید. انتظار‌های سطح بالا در روز ولنتاین منبعی برای ایجاد تعارض در بسیاری روابط است، بنابراین اگر دوست دارید این روز را جشن بگیرید، این روز را به صورتی جلو ببرید که برای هر دویتان آرامش‌بخش باشد.

 


با دیدن فیلم‌های عاشقانه کنار هم باشید، با پرسیدن سئوال‌های باز پاسخ زمان زیادی کنار هم بگذرانید، یا کار دیگری بکنید که برای هر دویتان لذت‌بخش باشد. روز ولنتاین فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد مراسمی به منظور رابطه برقرار کردن در رابطه‌تان باشد. با دیدن یک فیلم با هم، سنتی پایدار بین هم ایجاد می‌کنید که به دنبال آن بوده‌اید. این سنت برایتان فرصتی ایجاد می‌کند تا بتوانید به رابطه‌تان نگاه کنید و سالهای گذشته رابطه‌تان را مرور کنید و به خودتان یادآوری کنید که چطور رابطه‌ عاطفی‌تان در طول سالهای متوالی رشد کرده و قوی‌تر شده است.


از همه مهم‌تر به خاطر داشته باشید، روز ولنتاین هیچ ربطی به خریدن کادوهای گران قیمت و برنامه‌ریزی برای ولخرجی‌های زیاد ندارد. این کارها، نه تنها ضروری نیستند، بلکه می‌توانند سطحی از ناراحتی و ناخشنودی را با توجه به انتظارهای اقتصادی برایتان به وجود بیاورد.


روز ولنتاین قرار نیست تبدیل به روزی برای پول خرج کردن شود؛ بلکه قرار است روزی برای جشن گرفتن عشق در رابطه‌تان باشد. عشق ورزیدن در رابطه، چیزی است که هیچ قیمتی ندارد و لازم نیست هزینه‌ای برای آن بپردازید. با توجه به همین مطلب شاید بد نباشد به خودتان یادآوری کنید که بهترین و مهم‌ترین لحظه‌های زندگی، در یک روز به وجود نمی‌آیند و یکدفعه‌ای خلق نمی‌شوند. عشق واقعی از بین فعالیت‌های هر روز و دائمی و لحظه‌های به ظاهر نه چندان مهم به وجود می‌آید.


لینک مقاله:
https://www.gottman.com/blog/valentines-day-the-gottman-way/

captcha
نظر شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
مشاهده نظرات بیشتر...