• پشتیبانی
  • 09194192929
۱۵ زنگ خطر در رفتارهای نوجوان - بخش دوم
15
شهریور
۱۵ زنگ خطر در رفتارهای نوجوان - بخش دوم
در این مقاله به ۱۵ علامت خطر رایج در مشکلات مربوط به سلامت روان نوجوان اشاره می‌کنیم تا بدانیم به عنوان والدین برای محافظت کردن از نوجوان در مقابل آسیبها و اختلال‌های جدی، باید مواظب چه چیزهایی باشیم.
عشق و انقلاب دلبستگی
3
تير
عشق و انقلاب دلبستگی
عشق از راه‌های مختلف آغاز می‌شود: با یک نیم نگاه، خیره شدن، زمزمه کردن یا خندیدن، تعریف و تمجید کردن و یا تحقیر. با بوسیدن و برقرار کردن تماس با دعوا و اخم ادامه پیدا کند و با سکوت و ناراحتی، کلافگی و عصبانیت، اشک و حتی گاهی با خنده و لذت پایان پیدا می‌کند.
اعتماد ایجاد کردن با نوجوان
19
خرداد
اعتماد ایجاد کردن با نوجوان
وقتی پای اعتماد به میان می‌آید، به اولین چیزی که می‌توان فکر کرد تعداد دفعه‌هایی است که به فردی می‌توانید اعتماد کنید، چون اعتماد داشتن و یا نداشتن به کسی را می‌توان بر روی یک پیوستار تعریف کرد. مثلا اگر به کسی اعتماد کمی داشته باشید، احتمالا از 10 دفعه، 2 دفعه به او اعتماد می‌کنید. وقتی در مورد کسی که به او اعتماد زیادی دارید صحبت می‌کنید، احتمالا از 10 دفعه 8 دفعه به او اعتماد می‌کنید.
چطور اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم؟
12
خرداد
چطور اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم؟
به طور کلی اعتماد به نفس به حسِ کلی اعتماد به توانایی‌هایی‌تان برای کنترل زندگی، یا برای مدریت یک موقعیت خاص در زندگی اشاره می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است اعتماد به نفس بالایی در یک موقعیت خاصی که تخصص دارید داشته باشید، ولی احساس اعتماد به نفس کمی در سایر حیطه‌ها داشته باشد. بر طبق پژوهش‌ها، اعتماد به نفس برای سلامتی و نیک‌زیستی روانی‌مان عامل مهمی به حساب می‌آید.
شناسایی ارزش ها
28
ارديبهشت
شناسایی ارزش ها
ارزشها عمیق ترین امیال قلبی هستند و نشان میدهند که دوست داریم به عنوان انسان با ما به چه شکل رفتار شود.
یادنامه دکتر صاحبی از خانم دکتر دادستان
1
شهریور
یادنامه دکتر صاحبی از خانم دکتر دادستان
قلمرو بهداشت روانی، قلمرو بهداشت عمومی است و با تکیه بر نظامنامه تشخیص بیماری‌های روانی انجمن روانپزشکان امریکا موسوم به دی‌.اس.ام. نمی‌توان بهداشت روانی را در جامعه ارتقاء بخشید.