• پشتیبانی
  • 09194192929
۱۴۰۰ يکشنبه ۳ مرداد
تعداد بازدید : 2262

تکلیف خانگی: رابطه خودتان با خودخواهی را بهبود دهید

در این قسمت از سلسله مقاله‌های تکلیف خانگی توجه شما را می‌خواهیم به مطلبی بسیار واضح جلب کنم و آن مطلب بسیار بدیهی این است که: زمانیکه شما نمی‌توانید معقول و منطقی باشید، رابطه شما هم نمی‌تواند چنین باشد.
نویسنده: اِلی لیسیتسا
مترجم: فرهاد معمارصادقی
ویراستار: فرهاد معمارصادقی


در این قسمت از سلسله مقاله‌های تکلیف خانگی توجه شما را می‌خواهیم به مطلبی بسیار واضح جلب کنم و آن مطلب بسیار بدیهی این است که: زمانیکه شما نمی‌توانید معقول و منطقی باشید، رابطه شما هم نمی‌تواند چنین باشد.


وقتی شما نمی‌توانید معقول و منطقی باشید، رابطه شما هم نمی‌تواند چنین باشد.


زمانیکه شما آنقدر دستپاچه می‌شوید که می‌ترسید نکند از کوره در بروید، بسیار محتمل است که رابطه شما نیز در مسیر اصلی خود منحرف شود.


به همین دلیل دکتر گاتمن توصیه می‌کند که زمانی را برای "خودخواه بودنتان" اختصاص دهید – به این معنی که مراقب خودتان باشید و به تبع آن رابطه‌تان مستحکم‌تر خواهد شد. شما و شریک زندگی‌تان از رهایی از تنش بهره‌مند خواهید شد. در ادامه به این منظور به چند ایده ساده اشاره می‌کنیم:


سرشار از اضطراب و ناکامی هستید؟ برای خودتان مقداری زمان بگذارید و درگیر فعالیتی فیزیکی شوید، و همزمان با این مطلب اندامی متناسب داشته باشید و سلامت بمانید! اگر گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان به شما کمک می‌کند تا تنش را از بین ببرید، حتما این کار را انجام دهید. آسایش خاطری که از یک یا دو ساعت ورزش کردن و یا انجام فعالیت فیزیکی کسب می‌کنید احتمال فریاد زدن و یا ناگهان عصبانی شدن نسبت به شریک زندگی‌تان را از بین می‌برد.


کتاب خواندن را دوست دارید؟ به سمت خواندن یک کتاب شیرجه بزنید. به خودتان اجازه دهید تا در دنیای رمان، و یا اگر ترجیح می‌دهید در دنیای واقعی غرق شوید، یا اینکه کتابی از بین کتابهای مورد علاقه تحصیلی‌تان را پیدا کنید و شروع به خواندن کنید.


دلتان برای دوستی تنگ شده است؟ به همراه برخی از دوستان خوبتان به کافی‌شاپ یا قهوه‌خانه مورد علاقه‌تان بروید. زمانی برای برقراری ارتباط مجدد با کسانی که به شما حس در خانه بودن را می‌دهند ولی به دور از خانه، برای شما احساس جوانی و شادابی به جا خواهد گذاشت. همچنین در این شرایط می‌توانید بارهایی را که بر روی سینه‌تان سنگینی می‌کند، سبک کنید.


سازی می‌زنید؟ می‌خواهید یاد بگیرید که سازی بزنید؟ به دنیای موسیقی سری بزنید و تجربه‌‌ای پالایش‌گونه داشته باشید. این کار می‌تواند برای شما حس رضایت و آزادی‌ای به ارمغان آورد که شما را برای روبروی با زندگی واقعی آماده کند.

 


به یاد داشته باشید که شما می‌توانید از هر یک از این فعالیت‌های تنش‌زا همراه با شریک زندگی‌تان لذت ببرید! در ادامه به چند ایده دیگر برای ایجاد آرامش همراه با شریک زندگی‌تان اشاره می‌کنیم:

 

  • برنامه‌ تلویزیونی مورد علاقه‌تان را با هم تماشا کنید.
  • با یکدیگر به گشت و گذاری در اطراف محل زندگی‌تان بروید.
  • پارک زیبایی را پیدا کنید – اگر حوصله داشتید با یکدیگر در آنجا پیاده‌روی کنید.
  • با هم غروب را تماشا کنید.
  • با بچه‌ها بیرون بروید و با هم بستنی بخورید.
  • قراری عاشقانه بگذارید.


هر کاری را که به مذاقتان خوش می‌آید، انجام دهید! در این مسیر ممکن است شما چیزهای زیادی در خصوص دیگری یاد بگیرید و به این طریق رابطه عاطفی بینتان را تقویت کنید.


شاید بد نباشد که همه ما از خرد دالای لاما در این جمله بهره ببریم که:


در تعامل با کسانی که زیر بار رنج بسیار شدیدی هستند، اگر احساس "فرسودگی"، اگر احساس خستگی و بی‌روحیگی می‌کنید، بهترین کار این است که به خاطر همه، پا پس بکشید و مراقب خودتان باشید. هدف این است که چشم‌اندازی بلند‌مدت داشته باشیم.


برخی از این ایده‌ها را همین آخر هفته به کار بگیرید! امیدواریم تا انجام این کارها برای شما احساس آسودگی در رابطه با زندگی‌ خودتان و زندگی‌ای که با همسرتان شریک شده‌اید، به ارمغان آورد.


لینک مقاله:
https://www.gottman.com/blog/weekend-homework-assignment-improve-your-relationship-with-selfishness/
 

[کپی برداری و نقل تمام یا قسمتی از این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه ها، وبلاگ ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: سایت انتخاب بهتر” ممنوع است و شامل پیگیرد قضایی می شود]

 
captcha
نظر شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
مشاهده نظرات بیشتر...