• پشتیبانی
  • 09194192929

با توجه به تعهدی که موسسه انتخاب بهتر به عنوان نماینده رسمی موسسه ویلیام گلسر بین المللی، در ایران و همچنین با توجه به رسالتی که در سطحی کلان‌تر نسبت به روانشناسی کنترل درونی که تئوری انتخاب یکی از زیر مجموعه‌های این مجموعه روانشناسی است، بر عهده دارد و در راستای اصل به روز بودن روانشناسان، مشاوران، کوچ‌ها، مدیران و معلمان و ضرورت همگام بودن با دانش روز، در این قسمت، علاوه بر ترجمه مقالات مجله بین المللی تئوری انتخاب و واقعیت درمانی، که به صورت فصلنامه منتشر می‌گردد، مقالات سایر موسسات بین‌المللی که رویکرد آنها مبتنی بر روانشناسی کنترل درونی است قرار داده می‌شود. 


چگونگی ایجاد معنای مشترک برای کسانی که تازه ازدواج و یا نامزد کرده‌اند
28
فروردین
چگونگی ایجاد معنای مشترک برای کسانی که تازه ازدواج و یا نامزد کرده‌اند
شگفتی‌های تعطیلات برای کسانی که تازه با هم ازدواج و یا نامزد کرده‌اند، احساس‌های خاص و منحصر به فردی را به همراه دارد. زوجین در این موقعیت از طرفی احساس شادمانی از اینکه در کنار هم هستند دارند و از طرف دیگر با توجه به اینکه دوست دارند این موقعیت را به موقعیت خاطره‌انگیزی برای هر دویشان تبدیل کنند تا بتوانند به شکل منحصر به فردی که ویژه زوجین است آن را جشن بگیرند، مضطرب و نگران هستند.
چگونه تعطیلاتی آرام‌بخش داشته باشیم
15
اسفند
چگونه تعطیلاتی آرام‌بخش داشته باشیم
همیشه اعتقاد بر این بوده است که فصل تعطیلات " شگفت‌انگیز‌ترین زمانِ کل سال است." ولی معمولا، با در اختیار داشتن بیشترین کارها برای انجام دادن و روزهایی پر از کارهایی که باید انجام شوند، تبدیل به پرتنش‌ترین اوقات سال می‌شوند.
آیا زمان برای قرار گذاشتن دارید؟
24
بهمن
آیا زمان برای قرار گذاشتن دارید؟
چه در طول روز 10 دقیقه زمان داشته باشید و چه کل روز را آزاد باشید، ایده‌های خارق‌العاده‌ای برای قرار گذاشتن پیدا خواهید کرد.
وقتی به‌ سراغ زوج درمانی می‌روید باید انتظار چه چیزی را داشته باشید؟
3
بهمن
وقتی به‌ سراغ زوج درمانی می‌روید باید انتظار چه چیزی را داشته باشید؟
براساس گفته‌های دکتر جان گاتمن، بطورمیانگین شش سال طول می‌کشد تا زوجین تصمیم بگیرند برای درمان به زوج درمانگر مراجعه کنند. این مطلب به این معنی است که شش سال به امید اینکه نتیجه متفاوتی بگیرند خود را به در و دیوار می‌کوبند. از طرف دیگر این مدت زمان، برای رشد عادت‌های تعاملی مضر و ناکارآمد به اندازه کافی زیاد است.
۵ راهنمایی برای زنده نگه داشتن دوستی
12
دی
۵ راهنمایی برای زنده نگه داشتن دوستی
بر طبق نظریه‌ای که دکتر گاتمن بیان می‌کند، رابطه را به خانه‌ای که به آن خانه روابط می‌گوید تشبیه می‌کند، که در حقیقت نقشه راهی است برای دستیابی به یک رابطه خوب و پایدار عاشقانه. سه طبقه اول این خانه را سیستم دوستی می‌گوییم. این سه طبقه شالوده و پی این خانه و در حقیقت رابطه هستند.
جنبه منفی خشم: هر آنچه که همه زوجین باید بدانند
21
آذر
جنبه منفی خشم: هر آنچه که همه زوجین باید بدانند
خشم همیشه احساس ثانویه‌ای نیست، که علت اصلی‌اش چیز دیگری باشد. گاهی اوقات خشم، پاسخی قابل درک و مناسب است. برای واکنش نشان دادن نسبت به بی عدالتی، یا حمایت از برابری، به خشم نیاز دارید تا بتوانید قدم‌هایی در جهت عمل کردن برای ایجاد تغییر بردارید.
چه زمانی وقت مناسبی برای مشاوره گرفتن است؟
7
آذر
چه زمانی وقت مناسبی برای مشاوره گرفتن است؟
مراجعین آینده نگر، مانند بسیاری از دوستان و اعضای خانواده، اغلب از من سوال می کنند که آیا با وجود مشکلات کمی که در رابطه شان وجود دارد لازم است از یک فرد متخصص کمک بگیرند یا خودشان می‌توانند روی مشکلاتشان کار کنند و اتفاقا باید این کار را انجام دهند.
مربیگری هیجانات قدم چهارم: کمک به کودک در پیدا کردن کلماتی، برای نام‌گذاری هیجان‌ها
30
آبان
مربیگری هیجانات قدم چهارم: کمک به کودک در پیدا کردن کلماتی، برای نام‌گذاری هیجان‌ها
سیستم مربیگری هیجانات یکی از روش هایی است که به شما فرصتی برای کمک به فرزند خود در لحظات سخت می دهد و به طور حیرت انگیزی برای او مفید خواهد بود.
طلاق خاکستری چیست؟
23
آبان
طلاق خاکستری چیست؟
شیوه تفکر افراد درباره رابطه‌شان در دهه 50 و 60 زندگیشان، دچار یک تغییرجهت نسلی شده است. چون طلاق به نسبت گذشته یک لکه ننگ محسوب نمی‌شود، زوجین دیگر احساس نمی‌کنند مجبورند یک ازدواجِ بد را ادامه دهند. چون طول عمر افزایش یافته است، این احساس وجود دارد که کلی کار دارند که باید انجام دهند، و به‌ سرعت زمان را از دست می‌دهند.
خیانت چطور اتفاق می افتد؟
16
آبان
خیانت چطور اتفاق می افتد؟
دکتر جان گاتمن، دکتر کاریل راسبولت و دکتر شرلی گلس، توضیح دادند که خیانت سلسله مراحلی دارد که مانند یک آبشار در نقطه‌ای که خطای خیانت اتفاق می‌افتد به نقطه اوج خود می‌رسد. همه چیز از تلاش برای جلب توجه شروع می‌شود. اگرچه به نظر می‌رسد، جلب توجه کردن، بهانه‌ای برای خیانت کردن است، ولی در واقع اینطور نیست.
مربیگری هیجانات قدم سوم: پرداختن به هیجانات کودک با گوش دادن و تایید همدلانه
18
مهر
مربیگری هیجانات قدم سوم: پرداختن به هیجانات کودک با گوش دادن و تایید همدلانه
برای برقراری ارتباط واقعی با کودک درمواقع سخت روانی، درک عمیق او بسیار مهم است. به جای این که از او بپرسید چه احساسی دارد، به حالات چهره، زبان بدن، حرکات و لحن صدای او دقت کنید. اگر کودک نوپا شما گریه می‌کند، احتمالاً نمی‌داند دلیل گریه‌اش چیست، به همین دلیل پرسیدن کمکی به شما نمی‌کند.
مربیگری هیجانات قدم دوم: دیدن ابراز هیجانات به عنوان فرصتی برای آموزش و ایجاد صمیمیت
11
مهر
مربیگری هیجانات قدم دوم: دیدن ابراز هیجانات به عنوان فرصتی برای آموزش و ایجاد صمیمیت
کارکردن روی هیجانات کودک با کمک خود او، آموزش نحوه پردازش هیجانات و اهمیت دادن به کودک به او در فرآیند رشدش کمک می‌کند.
همه‌گیری کرونا چگونه بر روابط تاثیر گذاشته است؟
3
مهر
همه‌گیری کرونا چگونه بر روابط تاثیر گذاشته است؟
با وجود محدودیت‌ها و دستورالعمل‌هایی که هنوز در جای‌جای دنیا در رابطه راعیت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد، اثراتی که همه‌گیری کرونا بر زندگی گذاشته است نیز ادامه دارد. در نتیجه این مطلب، بسیاری از زوجین به نوعی افتادن در " چاله‌ کرونایی رابطه " را تجربه می‌کنند.
گفتگو در مورد مسائل مالی: شیوه‌ای ساده‌تر برای موضوعی حساس بین زوجین
28
شهریور
گفتگو در مورد مسائل مالی: شیوه‌ای ساده‌تر برای موضوعی حساس بین زوجین
برای زوج‌هابسیار مهم است که بتوانند به شیوه‌ای آزادانه در رابطه با نگرانی‌هایشان در خصوص مسائل مالی با هم گفتگو کنند و به هم اعتماد کنند. در حالت ایده‌آل‌، بهتر است تا زوجین قبل از ازدواج یا زندگی مشترک در مورد امور مالی به صورت کاملا بی‌پرده و صریح صحبت کنند اما اگر این اتفاق نیفتد‌، بهترین کار این است که برای صحبت کردن در خصوص مسائل مالی به این شیوه، در اسرع وقت برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند. هیچ زمانی بهتر از همین الان نیست.
کمک به خواب بهتر مراجعین در دوران کووید-۱۹
21
شهریور
کمک به خواب بهتر مراجعین در دوران کووید-۱۹
در بدن ما دو سیستم وجود دارند که بر وضعیت خواب ما تاثیر دارند: سیستم هموستازی (سیستمی که در بدن ما تمایل دارد تا تعادل بین قسمت‌های مختلف بدن علی‌الخصوص فرایند‌های فیزیلوژیکی را حفظ کند ) و ساعت زیستی شبانه روزی. درمان شناختی رفتاری برای بی‌خوابی شامل مداخله‌هایی به منظورهدف قرار دادن این دوسیستم است تا به این طریق سیستم خواب را تنظیم کند.
تکلیف خانگی: شکرگذاری روزانه
14
شهریور
تکلیف خانگی: شکرگذاری روزانه
" ابراز قدردانی و تشکر به صورت منظم می‌تواند حال و هوای عاطفی خانه، محل کار و کل دایره خانواده و دوستان شما را عوض کند. انسان‌ها زمانی که بدانند می‌توانند روی حمایت یکدیگر در روزهای خوب و بد حساب باز کنند، به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند. تمرینی که در ادامه ارائه شده است به شما کمک می‌کند تا عادت‌های عجیب و غریب و انتقادی ذهن را به تشکر و قدردانی تبدیل کنید."
چرا حفظ کنترل عادت‌های سالم در طی شیوع ویروس کرونا حائز اهمیت است
7
شهریور
چرا حفظ کنترل عادت‌های سالم در طی شیوع ویروس کرونا حائز اهمیت است
به تازگی جلسه‌های زیادی با مراجعینی داشته‌ام که کاملا نا‌آرام و وحشت زده از روال طبیعی زندگی‌شان دورافتاده بودند. فکرمشترکی را که ازهمه آنها شنیده می‌شد این بود که "چرا مسائلی که همراه با کرونا ویروس برای ما پیش می‌آیند اهمیت زیادی دارند؟"
تکلیف خانگی: خواسته‌ها و انتظارات عصر دیجیتال
31
مرداد
تکلیف خانگی: خواسته‌ها و انتظارات عصر دیجیتال
در خلال تمام خواسته‌ها و انتظارهایی که به صورت روزانه از شریک زندگی‌تان دارید، امید و یا انتظار خواسته یا انتظاری از طرف مقابلتان را نیز دارید، حال به شکل یک آغوش، یا خنده و یا حتی تصدیق و تاییدی ساده. لحظات سرنوشت‌ساز فرصت‌هایی برای برقراری ارتباط هستند، و متوجه این لحظات نشدن می‌تواند به مساوی با فاجعه‌ای برای رابطه باشد.
تکلیف خانگی: چگونه تعارض زناشویی بر بچه‌ها تاثیر ‌می‌گذارد
24
مرداد
تکلیف خانگی: چگونه تعارض زناشویی بر بچه‌ها تاثیر ‌می‌گذارد
والدینی که وجه مشخصه تعارض‌هایشان خصومت هر دو طرف است فرزندانی به وجود می‌آورد که توانایی صبر کردن برای رسیدنِ نوبت به آنها را ندارند، تمایل دارند تا از قانون تخطی کنند، یا از دیگران انتظار دارند تا بر طبق خواسته آنها رفتار کنند.
تکلیف خانگی: مصالحه
10
مرداد
تکلیف خانگی: مصالحه
بسیاری از زوج‌ها در مصالحه و توافق کردن بر سر مسائل و مشکل‌های مختلف به دردسر می‌افتند و در این راه شکست می‌خورند، چرا که روش اشتباهی را برای اینکار انتخاب می‌کنند. مذاکره کردن فقط زمانی ممکن است که شما شروعی آرام و نرم داشته باشید، آرامش خود را حفظ کنید و در رابطه با تعارض‌هایتان اقدام‌های جبرانی موثری انجام دهید.
تکلیف خانگی: رابطه خودتان با خودخواهی را بهبود دهید
3
مرداد
تکلیف خانگی: رابطه خودتان با خودخواهی را بهبود دهید
در این قسمت از سلسله مقاله‌های تکلیف خانگی توجه شما را می‌خواهیم به مطلبی بسیار واضح جلب کنم و آن مطلب بسیار بدیهی این است که: زمانیکه شما نمی‌توانید معقول و منطقی باشید، رابطه شما هم نمی‌تواند چنین باشد.
تکلیف خانگی: مراقبت از خود (من کیستم؟)
27
تير
تکلیف خانگی: مراقبت از خود (من کیستم؟)
جان گاتمن پیشنهاد می‌کند تا سئوال‌هایی را برای کمک به اینکه تا در مورد گذشته تامل کنید و مشتاقانه به آینده نگاه کنید، از خودتان بپرسید. فصل مشترک بسیاری از نتایج و راه‌حل‌ها مراقبت از خود است به این معنی که: داشتنِ تعهدی درونی برای صرف زمان و انرژی به منظور رشد و تحول فردی.
مربیگری هیجانات قدم اول: همدلی
20
تير
مربیگری هیجانات قدم اول: همدلی
در مکالمات خود با کودکتان از مربیگری هیجانات و همدلی استفاده کنید و شاهد تغییرات ایجاد شده در لحظات سخت باشید.والدین اغلب یا از این می‌ترسند که کنترل خود را از دست بدهند و یا از این می‌ترسند که اجازه دهند فرزندانشان کنترل خود را نسبت به احساسات منفی از دست بدهند و با توجه به همین ترس به راحتی می‌توانند در دام استفاده ازتکنیک‌های پرت کردن حواس برای آرام کردن کودکی که ناراحت است بیافتند.
تکلیف خانگی: تعطیلی‌ها را به خود اختصاص دهید.
13
تير
تکلیف خانگی: تعطیلی‌ها را به خود اختصاص دهید.
در صورتیکه دستیابی به یک تعطیلات "بسیار خوب" امکان‌پذیر باشد، اصلا نیاز نیست که تعطیلات به زمانی پردردسر و زمانی برای زجر کشیدن و ‌اضطراب تبدیل شوند. به این منظور راه‌هایی وجود دارند که به وسیله این راه‌ها می‌توانید تعطیلات را به جای اینکه منبعی برای استرس و تنش باشند به منبعی برای ارتباط با کسانی که دوستشان دارید تبدیل کنید.