• پشتیبانی
  • 09194192929
مدیریت کاهش وزن و تناسب اندام با پنج نیاز اصلی انسان
23
شهریور
مدیریت کاهش وزن و تناسب اندام با پنج نیاز اصلی انسان
اولین آموزه خود را از پنج نیاز اصلی انسان که ویلیام گلسر در تئوری انتخاب واقعیت درمانی دربارۀ آن صحبت می‌کند، شروع می‌کنم. برای بدست آوردن درکی از چرایی رفتار، اول لازم است تا نیازهای انسان را بشناسید. دکتر گلسر می‌گوید شما با این نیازها متولد می‌شوید.
شناخت هویت خود، ابعاد و ویژگی‌های آن
16
شهریور
شناخت هویت خود، ابعاد و ویژگی‌های آن
من کیستم؟ ریشه‌های من در کجا آب می‌خورد؟ وقتی به خودم می‌اندیشم خودم را چگونه تعریف می‌کنم؟ وقتی از هویت تعریف می‌کنیم، منظورمان کیستیِ ما و چیستی ما است. واقعاً من خودم را برای خودم چگونه تعریف و توصیف می کنم؟ شناخت هویت خود یکی از اولین وظایف هر کسی است که قصد دارد خودش را و زندگی حال و آیندۀ خود را توسعه دهد.
تعریف چشم‌انداز و معجزۀ آن در زندگی
9
شهریور
تعریف چشم‌انداز و معجزۀ آن در زندگی
چشم‌انداز، تصویری آرمانی، الهام‌بخش و انرژی‌بخش از آیندۀ زندگی خود است که می‌خواهیم به سمتش حرکت کنیم. چشم‌انداز چیزی است که به سمتش می‌رویم .
مدیریت راهبرانه
19
مرداد
مدیریت راهبرانه
دو ویژگی اصلی مدیریت راهبرانه، توانایی متقاعد کردن و حل مسأله می‌باشد؛ درست برخلاف مدیریت رئیس‌مآبانه که مشخصۀ اصلی آن اجبار است. مدیرانی که به شیوۀ راهبرانه مدیریت می‌کنند تمام انرژی و زمان خود را به گونه‌ای صرف می‌کنند تا سیستم را به روشی اداره نمایند که در آن کارگران یا دانش‌‌آموزان بتوانند کار کیفی‌ای که به نفع خودشان است انجام دهند.
چرا مسئولیت‌پذیری فضیلت است؟
5
مرداد
چرا مسئولیت‌پذیری فضیلت است؟
مسئولیت‌پذیری ارزش و فضیلت بزرگی است و شهروندان جوامع سامان یافته که سعادتمند، شادکام، خرسند، امیدوار و خوشبین در کنار هم زندگی می‌کنند، اگر در یک چیز مشترک باشند، آن همان مسئولیت‌پذیری است.
فرمول تاب آوری
1
تير
فرمول تاب آوری
ظرفیت انسان‌ها برای برخورداری از زندگی غنی و معنادار در میان این ناملایمت‌های شدید و بحرانی، تاب‌آوری نامیده می‌شود.
در مسیر فرزندپروری (قسمت سوم – نکات قابل توجه در فرزند‌پروری)
4
اسفند
در مسیر فرزندپروری (قسمت سوم – نکات قابل توجه در فرزند‌پروری)
در دو قسمت قبلی در مورد فاجعه‌هایی که ممکن است در مسیر فرزندپروری ناصحیح، در آینده گریبان‌گیر فرزندان شود و همچنین کارهایی که والدین باید انجام دهند، تا مسیر فرزندپروری به خوبی ریل گذاری شود، صحبت کردیم.
در مسیر فرزندپروری (قسمت دوم – پیش‌گیری از فاجعه)
27
بهمن
در مسیر فرزندپروری (قسمت دوم – پیش‌گیری از فاجعه)
آنچه تا اینجا در موردش صحبت کردیم، به رخدادهایی اشاره می‌کرد که در صورت عدم توجه به آنها، فاجعه‌های بزرگی در آینده اتفاق می‌افتند، ولی دانستن همین مطالب برای به وجود نیامدن فاجعه‌ کافی نبوده و می‌بایست برای اینکه از این اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کنیم، بدانیم باید چه کاری انجام دهیم. پنجمین موردی که به عنوان یکی از رخدادهای فاجعه آفرین در موردش صحبت شد این موضوع بود که در صورتی که تفریح را جزء ضروری زندگی ...
در مسیر فرزندپروری (قسمت اول – رخدادهای فاجعه آمیز)
20
بهمن
در مسیر فرزندپروری (قسمت اول – رخدادهای فاجعه آمیز)
آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که در فرایند فرزند‌پروری به دنبال چه چیزی هستید؟ آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید وقتی در مورد تربیت فرزندان صحبت می‌کنید، دقیقا منظورتان چیست و اگر چگونه فرزندانی داشته باشید، و یا در تربیت فرزندان خود چگونه رفتار کنید، احساس موفقیت خواهید داشت؟
اهمیت سوپرویژن برای درمانگران
13
بهمن
اهمیت سوپرویژن برای درمانگران
اگر بخواهیم روانشناسی را به عنوان علمی که در طی 100 سال گذشته تغییرات بسیار شگرفی در آن اتفاق افتاده است در نظر بگیریم، بدون شک این تغییرات با دو ابزار بسیار مهم به وجود آمده‌اند. این دو ابزار عبارتند از: تحقیق که ما آن را اساسا علم و داده می‌گوییم و دیگری کار عملی.
پنجره جوهری
6
بهمن
پنجره جوهری
بسیاری از مردان و زنان مراحل طبیعی فرآیند رشد و تحول روانی را به‌خوبی پشت سر نگذاشته‌اند و اگرچه به لحاظ جسمی و شناختی بزرگسال دانسته می‌شود، ولی به لحاظ عاطفی و اخلاقی رشد نکرده‌اند، از این‌رو با ناهمخوانی‌های بزرگ تحولی در حوزه عاطفی و اخلاقی، هنوز در دوران پیش از استقلال و اصطلاحاً دگر پیروی قرار دارند. آنان، اگر چه به لحاظ مالی، تحصیلی و شغلی عملکرد خوبی دارند، ولی مسایل عاطفی و اخلاقی در روابط صمیمانه را با روش های کودکانه حل ‌و فصل می‌کنند.
خوشبختی چیست؟( قسمت دوم)
29
دی
خوشبختی چیست؟( قسمت دوم)
در قسمت قبلی مقاله خوشبختی چیست، بررسی کردیم که از زمان فیلسوفان عهد یونان باستان، تا به همین امروز بزرگترین سوال بشر چگونگی رسیدن به خوشبختی، شادی و سعادت بوده است. و پس از آن با استناد به برخی تحقیقات انجام گرفته در روانشناسی مثبت نگر، متوجه شدیم که اکنون آدمی برای رسیدن به این مقصد نهایی، نقشه‌ای جامع و تقریبا دقیق در اختیار دارد.
خوشبختی چیست؟
15
دی
خوشبختی چیست؟
یکی از دغدغه‌های اصلی بشر و به‌ خصوص بشر فرهیخته، که مقداری از نیاز‌های اولیه خود مانند: تامین غذا و پوشاک و مسکن را تامین کرده است و دیگر چالش‌های مربوط به نیاز‌های اولیه خود را ندارد، این است که مغز او شروع به پرسیدن سوال‌هایی می‌کند
‌‌قانون شمس
1
دی
‌‌قانون شمس
مدیریت تغییر همواره موضوع مهمی در محافل مختلف بوده است. بسیاری از مراجعین و افرادی که درس مربیگری می‌گیرند به دنبال تغییر هستند و بسیاری از مشاورین در رابطه با تغییر دچار اشتباه می‌شوند و فکر می‌کنند کسی که برای تغییر آمده است می‌توان او را به سرعت و به شدت دچار تغییر کرد. اما حقیقت این است که تغییر از قانون شمس پیروی می‌کند.
ازدواج خوب
24
آذر
ازدواج خوب
ازدواج‌های بسیار موفق و بالنده و شکوفایی وجود دارد که زن و مرد هر دو از بودن در کنار هم و با هم زیستن لذت می‌برند و احساس شادمانی و امنیت را تجربه می‌کنند. این نوع ازدواج یک‌سری ویژگی‌های خاص را به همراه دارد.
اپیکتتوس به ما چه می‌آموزد؟
19
آذر
اپیکتتوس به ما چه می‌آموزد؟
در فلسفه رواقی، رواق به معنای ایوان‌ها و یا بالکن است که در گذشته انسان‌ها در این ایوان‌ها بحث‌های جدی انجام می‌دادند و وقتی از آن‌ها پرسیده می‌شد به کجا می‌روید؟ می‌گفتند رواق؛ و به این دلیل به آن‌ها رواقیون گفته می‌شود.
آیا راهبری، فقط مخصوص مدیران سازمانی است؟
17
آذر
آیا راهبری، فقط مخصوص مدیران سازمانی است؟
بسیاری از افراد راهبری را با مدیریت یکسان می‌دانند، درحالی‌که این دو، دو مقوله کاملاً متفاوت هستند. در تئوری انتخاب، راهبری، کار همگان است و به‌‌ عنوان یک پست و مقام و شغل نمی‌باشد...
مؤلفه‌های شادزیستی
12
آذر
مؤلفه‌های شادزیستی
همه انسان‌ها به دنبال دستاورد هستند. برای مثال یک نفر می‌خواهد کتاب بنویسد و دیگری می‌خواهد خانه خوبی بخرد و فردی دیگر می‌خواهد مدرک تحصیلی بگیرد و … تعبیر هر فرد از دستاورد متفاوت است.
کودک آزاری
10
آذر
کودک آزاری
کودک آزاری مفهوم بسیار وسیع و انواع مختلفی دارد. در واقع آن را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد. یکی از انواع آن آسیب های جسمی و فیزیکی به کودک است که ممکن است بواسطه تنبیه بر روی کودک اعمال شود. نوع دیگری از کودک آزاری، آزار هیجانی و عاطفی است و نوع سوم آن کودک آزاری جنسی است.
تفاوت بین رک‌گویی و پرخاش‌گری
5
آذر
تفاوت بین رک‌گویی و پرخاش‌گری
بین رک‌گویی و پرخاش‌گری، یک خط بسیار نازک وجود دارد. بسیاری از انسان‌ها مرز بین این دو را نمی‌دانند؛ درحالی‌که فکر می‌کنند انسان‌های رُکی هستند، اما واقعیت این است که آنها افرادی پرخاشگر هستند.
تفاوت پیامد و تنبیه
3
آذر
تفاوت پیامد و تنبیه
در جریان گذاشتن قوانین باید با توافق طرفین باشد و هر دو طرف میبایست نظر خود را نسبت موافقت و یا مخالفت آن عنوان کنند. در سازمان ها و یا شرکت ها پیامدها از قبل نوشته شده و به افراد در هنگام استخدام داده می شود. یعنی به آنها گفته می شود این حقوق شما است و این هم کارهایی که مسئولیت انجام آن را دارید؛ آیا موافق هستید یا خیر؟
چگونه با سوال خوب، لاغر شویم؟
21
آبان
چگونه با سوال خوب، لاغر شویم؟
دانستن اینکه روزی خواهیم مرد، هم مایه رنجش و بد بختی و هم مایه خیر رو برکت است. ماگذر زمان را احساس می کنیم و از ته دل آرزومندیم که از یک زندگی همه همه جانبه و گسترده بهره مند شویم اما با این همه، بیشتر ما چگونه زندگی می کنیم؟ کالاهای زیادی می خریم تا احساس خوبی به ما دست ده د، ولی همچنان نسبت به آنچه داریم احساس رضایت نمی کنیم.
شادکامی چیست؟
19
آبان
شادکامی چیست؟
فقط کافی است تا گشت و گذاری در دنیای مجازی داشته باشید تا با انواع راه کارهای شادکامی در محیط کار و یا زندگی روبرو شوید. امروزه به علت در دسترس بودن فراوان دنیای مجازی و با توجه به شیوع استفاده از آن؛ بسیاری از افراد دائما راهکارهای شادمانی را به یکدیگر توصیه می کنند.
اهمیت هدف‌گذاری در مدیریت راهبرانه
7
آبان
اهمیت هدف‌گذاری در مدیریت راهبرانه
در کتاب خرد راهبری خود و دیگری « رابین شارما » داستان بسیار زیبایی از استاد رحمان آورده شده است که به نقل از او می‌گوید: به من می‌گفتندکه باید دقت داشته باشی که در سازمان خودت چه کاری را انجام می‌دهی. روزی استاد رحمان از من خواست تا همراه او بروم تا درس مهمی را به من بیاموزد.