• پشتیبانی
  • 09194192929
خود را مدیریت کنید
5
آبان
خود را مدیریت کنید
پیروزمندان بزرگ تاریخ- ناپلئون، داوینچی، موتسارت- همیشه خود را مدیریت می‌کردند. این کار، به میزان زیادی، همان کاری است که آن‌ها را به پیروزمندان بزرگ تبدیل کرد. اغلب ما، حتی آن دسته از ما که محبت های ناچیزی به ما داده شده‌ است، باید یاد بگیریم خود را مدیریت کنیم. ما باید خود را توسعه بدهیم. ما باید خود را در جایی قرار بدهیم که بتوانیم بیشترین فایده را داشته باشیم و دائما از لحاظ ذهنی هشیار بمانیم- یعنی بدانیم چگونه و چه زمانی کاری را که انجام میدهیم تغییر دهیم.
درست عصبانی شوید!
30
مهر
درست عصبانی شوید!
خشم احساس خوشایندی نیست؛ و در ادامه خشم، رفتاری که از ما سر می زند نیز خوشایند نیست! بعضی از ما احساسات خود را فرو می‌خوریم؛ درحالی‌که دیگران آن را با خشم بیرون می‌ریزند. هر دوی این عادت‌ها برای جسم، روان و روابط ما عواقبی را به دنبال دارند.
انطباق با لذت
13
مهر
انطباق با لذت
یکی از مسائلی که باعث جستجوی همیشگی ما در رابطه با شادکامی می شود، این است که وقتی مطلبی باعث شادکامی می شود، بر اثر زمان به آن عادت می کنیم و دیگر مانند اولین باری که با آن موضوع روبرو شدیم شادی را به همان نسبت تجربه نمی کنیم. سوال بسیار مهمی که در این رابطه مطرح می شود این است که ما چرا شاد نمی مانیم؟
آشنایی با مدرسه کیفی
9
مهر
آشنایی با مدرسه کیفی
اصطلاح “مدرسه کیفی گلسری ” به مدرسه ای اطلاق می شود که از اصول “تئوری انتخاب” تبعیت کند. کارکنان این مدرسه بر این باورند که کنترل کردن رفتار دیگران ناممکن است ( و انسان تنها می تواند رفتار خودش را کنترل کند). آنها معتقدند اگر خواهان تأثیرگزاری بر دیگران باشیم ضروری است که روابط رضایت بخشی با آنها برقرار کنیم و برای مدرسه خود محیطی مطلوب فراهم آوریم.
تنها بودن؛ بدونِ احساس تنهایی
7
مهر
تنها بودن؛ بدونِ احساس تنهایی
بین تنها بودن ( از نظر فیزیکی ) و احساسِ تنهایی، تفاوت زیادی وجود دارد. بسیاری از افراد تنها هستند اما در عین حال یک زندگی شاد را هدایت می کنند و از آنجایی که بسیاری از ما در بعضی از مقاطع زندگی خود تمایل داریم تنها باشیم، بر آن شدیم تا در این خصوص مطالعه ای صورت دهیم.
عشق انتخابی است فراتر از احساس
1
مهر
عشق انتخابی است فراتر از احساس
معیار اکثر ما برای ارزیابی تداوم یک رابطه بر اساس میزان احساس های عاشقانه موجود در رابطه است. گرچه عاشق شدن کاری آسان و تقریبا بدون زحمت و تلاش است، ولی باید به این نکته هم توجه کرد که از بین بردن احساسات عاشقانه نیز کار چندان سختی نیست.
چشم انداز
7
شهریور
چشم انداز
چشم انداز هنر دیدن چیزی است که برای دیگران قابل مشاهده نیست البته باید توجه داشت که تصویر ذهنی در برابر آنچه می تواند تحقق یابد نیست بلکه چشم انداز یعنی درخواست و تقاضا از خود بهترمان ...
یک مدیر راهبر چگونه می اندیشد؟
4
شهریور
یک مدیر راهبر چگونه می اندیشد؟
برداشت و فهم رایج از رابطه مدیریت و سرپرستی این است که یک نفر، یعنی رییس بدون آنکه هیچ درون داد یا نظری از کارکنانش بخواهد یا با حداقل نظر خواهی از آنها، به آنها می گوید که از آنها چه می خواهد و انتظار دارد که آنها چه کار کنند.
ایجاد مدرسه کیفی
2
شهریور
ایجاد مدرسه کیفی
مدرسه کیفی مدرسه ای است که به فلسفه و عملکرد نوینی از آموزش بر پایه نظریه تئوری انتخاب معتقد است. نظریه انتخاب بر این باور است که روش های مبنی بر زور و اجبار (یا همان کنترل بیرونی) کارآمد نبوده و در واقع ...
یادنامه دکتر صاحبی از خانم دکتر دادستان
1
شهریور
یادنامه دکتر صاحبی از خانم دکتر دادستان
قلمرو بهداشت روانی، قلمرو بهداشت عمومی است و با تکیه بر نظامنامه تشخیص بیماری‌های روانی انجمن روانپزشکان امریکا موسوم به دی‌.اس.ام. نمی‌توان بهداشت روانی را در جامعه ارتقاء بخشید.